آسیب های ناشی از تروما در کودکان | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

آسیب های ناشی از تروما در کودکان چیست؟

نوشته ای که امروز در وبسایت دکتر آمنه تقدیسی متخصص دندانپزشک کودکان کاشان برای شما عزیزان منتشر شده است. به بررسی آسیب های ناشی از تروما در کودکان خواهیم پرداخت. خوشبختانه بیشتر حوادث برای کودکان به راحتی می‌تواند با کمی پماد ضد باکتری، استراحت و در آغوش گرفتن درمان شود. اما ترومای حاصل از ضربه محکم مانند زمین خوردن آسیب جدی به دندان وارد می‎کند.

دندان شیری کودکان در بازی و هنگامی که کودک شروع به راه رفتن می کند، شکل می‌گیرد و دندان‌های دائمی بعد از دوره شش سالگی در دهان حضور پیدا می‌کند که اتفاقات مختلفی می‌تواند آسیب‌های جزئیات جدی و پرهزینه ایجاد کند. مانند شکسته شدن دندان، شکسته شدن ریشه، لق شدن، ضرب‌دیدگی و جابجایی دندان‌ها، شکستن استخوان دور دندان و … . برای درمان هر کدام از این مشکلات، راهکارهای مختلفی وجود دارد که با توجه به سختی کار هزینه آن مشخص می‌شود و ممکن است طول درمان متفاوتی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه : علت انواع مختلف مال اکلوژن چیست؟

از آنجا که کودکان تجربه کافی برای کنار آمدن با چنین مشکلات و آسیب دیدگی‌های دندان ندارند، والدین موظف‎اند در طول درمان نهایت تلاش خود را انجام دهند و از تجربیات خود استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین اقدامات تاثیرگذار حس آرامش در کودک و محبت بی قید و شرط است. چراکه کودکان نیاز به احساس امنیت دارند تا بتوانند این دوره را سپری کنند و هیچ استرسی بابت آسیب‌های بدنی از جمله تروما نداشته باشند.

آسیب های ناشی از تروما در کودکان | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

آسیب های ناشی از تروما به دندان

بیشتر اوقات نتیجه تروماتیک دندان، دندان‎های خرد شده است. این مشکل می‌تواند در شدت‌های مختلف اتفاق بیفتد و درمان آن به نوع محل و شدت آسیب بستگی دارد. صرف نظر از میزان آسیب دیدگی، برای درمان نیاز به معاینه فنی توسط دندانپزشک یا متخصص ریشه دارید که گاهی اوقات دندان‌های مجاور هم آسیب غیر قابل توجهی را تحمل می‌کنند که تنها با معاینه کامل دندان‌ها قابل تشخیص است. معمولا برای درمان این عارضه، اینله دندان یا اونله دندان جهت رفع مشکل ترک یا شکستگی اجرا می‌شود.

دکتر آمنه تقدیسی را در اینستاگرام دنبال کنید

دندانپزشکانی که در درمان آسیب‌های تروماتیک دندان تخصص دارند، با تکیه بر مهارت‌ها و تکنیک‌ها و فناوری‌های پیشرفته دندان‌های آسیب دیده را نجات می‌دهند. در صورت مواجه شدن با دندان ترک خورده یا زخمی به یک متخصص ریشه مراجعه کنید. چراکه این دسته از متخصصین دندان انعطاف پذیری فوق العاده در پذیرش موارد اورژانسی دارند و به راحتی درد حاصل از تروما را تسکین خواهند داد و به احتمال زیاد دندان را نجات می‌دهند. بنابراین هر چه سریعتر اقدام کنید بهتر است.

 


مطالعه بیشتر:

بررسی ابزارهای مورد استفاده در کشیدن دندان

بررسی انواع رایج ترومای دندان

عوامل و انواع مال اکلوژن دندان

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *