پیشگیری و درمان مال الکوژن دندان ها | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

راه های پیشگیری و درمان مال الکوژن دندان ها

پیشگیری از این مشکل بسیار سخت است. زیرا اکثر موارد مال اکلوژن تا حد زیادی ارثی هستند. البته رشد فک و دندان ها تا حدودی کمی تحت تاثیر عوامل محیطی در دوران کودکی قرار می گیرد. بنابراین والدین کودکان و خردسال باید استفاده از پستانک و شیشه شیر را محدود کنند تا از ایجاد تغییرات در رشد فک جلوگیری شود. همچنین تشویق کودکان از عدم مکیدن شست دستان در متوقف کردن تغییرات نامناسب دندان ها بسیار تاثیرگذار است. مطلبی که امروز در وبسایت دکتر آمنه تقدیسی متخصص دندانپزشک کودکان کاشان برای شما عزیزان منتشر شده است. به بررسی پیشگیری و درمان مال الکوژن دندان ها خواهیم پرداخت.

نحوه درمان مال الکوژن دندان ها

رایج ترین مشکل ناهماهنگی دندان ها میان کودکان و نوجوانان شلوغی دندان هاست. بنابراین اولین راهکار برای درمان آن برداشتن برخی دندان های شیری است تا فضای بیشتری برای رشد دندان های دائمی ایجاد شود. البته ارتودنتیست ها تمام تلاش خود را برای نکشیدن دندان های دائمی می کنند.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه : آسیب های ناشی از تروما در کودکان

علت و علائم فلوئوروزیس دندانی چیست؟ | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

برخی از کودکان در ابتدا نیاز دارند یک درمان اولیه به نام اصلاح رشد انجام دهند. برای اجرای این درمان، از وسیله ای که به حرکت فک در موقعیت بهتر کمک می کند، استفاده می شود. در نتیجه، روند رشد دندان های کودک به بهترین صورت رخ می دهد.

راهکار بعدی، چسباندن بریس است. بریس ها به آرامی روی دندان ها قرار می گیرند و کمک می کند در دوره های درمانی مختلف دندان ها به سوی موقعیت بهتر حرکت کنند. بریس ها به حرکت فک کودک نیز برای قرارگیری در موقعیت بهتر کمک می کنند.

دکتر آمنه تقدیسی را در اینستاگرام دنبال کنید

بریس ها برای بزرگسالان هم قابل استفاده است و به راحتی باعث صاف شدن دندان ها می شود. اما هیچ کمکی به اصلاح فک نمی کنند و تنها راهکار برای اصلاح فک بزرگسالان، جراحی است. قبل از اجرای ارتودنسی ترمیم دندان بسیار اهمیت دارد و باید دندان ها آسیب دیده درمان شوند. ارتودنسی با کمک بریس به اشکال مختلفی مانند ارتودنسی متحرک و ارتودنسی ثابت قابل اجراست که بی شک بعد از درمان بریس، دندان ها به تمایل دارند از جای خود تغییر جهت دهند. بنابراین برای پیشگیری از تغییر مکان دندان ها از وسیله ای به نام نگهدارنده استفاده می شود تا دندان ها در جای خود باقی بمانند. حتی برخی افراد مجبورند برای چندین سال از نگهدارنده استفاده کنند.

 


مطالعه بیشتر:

بررسی ابزارهای مورد استفاده در کشیدن دندان

علت انواع مختلف مال اکلوژن چیست؟

عوامل و انواع مال اکلوژن دندان

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *