بررسی ابزارهای مورد استفاده در کشیدن دندان | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

ابزارهای مورد استفاده در کشیدن دندان چیست؟

نوشته ای که امروز در وبسایت دکتر آمنه تقدیسی متخصص دندانپزشک کودکان کاشان برای شما عزیزان منتشر شده است. به بررسی ابزارهای مورد استفاده در کشیدن دندان خواهیم پرداخت. ابزارهای مورد استفاده برای استخراج دندان شامل موارد زیر است که به دو دسته کلی الواتورها و فورسپس ها تقسیم بندی شده‌اند:

مطلب پیشنهادی برای مطالعه : عوارض باقی ماندن ریشه دندان در لثه چیست؟

الواتورها یا لق کننده دندان

اولین مرحله کشیدن دندان یا استخراج ریشه کردن لق کردن آن است که بعد از انجام بی حسی آغاز می‌شود. لق نمودن دندان با استفاده ابزاری به نام الواتورها انجام می‌شود که این وسیله اتصال میان دندان و بافت نرم لثه را از بین می‌برد و با قرارگیری میان آن باعث شل شدن دندان می‌شود. الواتورها کاربردهای متنوع دارند و در اشکال و اندازه‌های مختلف طراحی شده‌اند.

بررسی ابزارهای مورد استفاده در کشیدن دندان | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

فورسپس ها یا خارج کننده دندان

بعد از لق نمودن دندان نوبت به استخراج آن می‌رسد. برای خروج دندان از وسیله‌ای به نام فورسپس استفاده می‌شود. این ابزار دندانپزشکی نیز در اشکال و مدل‌های مختلف طراحی شده است؛ طوری که دندانپزشک برای دندان‌های فک بالا و پایین و هر نوع دندانی از ابزارهای خاص استفاده می‌کند.

از دیگر ابزارهای مورد نیاز برای کشیدن دندان می‌توان به سوزن گیر و کورت جراحی اشاره کرد. همچنین از ساکشن برای استخراج ترشحات داخل دهان حین جراحی استفاده می‌شود.

دکتر آمنه تقدیسی را در اینستاگرام دنبال کنید


مطالعه بیشتر:

مقایسه بلیچینگ با جرمگیری دندان

عوارض احتمالی کاشت دندان فوری

سوالات متداول مقایسه بلیچینگ با جرمگیری دندان

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *