سوالات متداول مقایسه بلیچینگ با جرمگیری دندان | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

پاسخ به سوالات متداول مقایسه بلیچینگ با جرمگیری دندان

نوشته ای که امروز در وبسایت دکتر آمنه تقدیسی متخصص دندانپزشک کودکان کاشان برای شما عزیزان گردآوری شده است. به سوالات متداول مقایسه بلیچینگ با جرمگیری دندان پاسخ خواهیم داد.

قبل از بلیچینگ چه اقداماتی لازم است؟

دندان های آسیب دیده قبل از سفید کردن باید ترمیم شوند. باید بدانید که بلیچینگ روی پرکردگی و روکش تاثیری ندارد. قبل از فرآیند سفید کردن، اگر پلاک های دندانی وجود داشته باشد، برداشتن آنها به نتیجه بهتر کمک می کند.

بلیچنگ یا سفید کردن دندان برای کدام ایرادات دندانی مناسب است؟

دندان هایی که به دلیل خوردن غذاهای رنگی زرد می شوند بیشترین پاسخ را به سفید شدن دارند.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه : مقایسه بلیچینگ با جرمگیری دندان

بلیچینگ برای کودکان و نوجوانان انجام می شود؟

بلیچینگ به طور کلی برای دندان های شیری تجویز نمی شود، اما برای دندان هایی که به دلیل ضربه و آسیب دچار تغییر رنگ شده اند، ممکن است بلیچینگ با پراکسید کاربامید تجویز شود.

مدت زمان سفید کردن دندان چقدر است؟

عوامل زیادی در طول عمر بلیچینگ تاثیر دارند. حداقل طول عمر بلیچینگ معمولاً ۱ تا ۳ سال و گاهی تا ۱۰ سال است. مصرف زیاد قهوه و چای، سیگار کشیدن، استفاده زیاد از نوشیدنی ها و عدم توجه به بهداشت دهان و دندان باعث کاهش مدت زمان سفید شدن می شود.

سوالات متداول مقایسه بلیچینگ با جرمگیری دندان | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

چگونگی سفید شدن دندان با بلیچینگ ؟

پراکسید هیدروژن و پراکسید کاربامید به مینای دندان و عاج نفوذ می کنند و نه تنها تغییر رنگ سطحی را تغییر می دهند بلکه باعث تغییر رنگ داخلی دندان نیز می شوند. این روش درمانی باعث روشن شدن رنگ دندان ها بدون تاثیر بر سختی دندان در حین عمل می شود.

عوارض اصلی بلیچینگ چیست؟

یکی از شایع ترین مشکلات، حساسیت دندان های فرد به غذاهای سرد و گرم (حساسیت دندانی) است. مورد بعدی برآورده نشدن خواسته بیمارانی است که دندان های بسیار سفید می خواهند.

چه مراقبت هایی بعد از بلیچینگ دندان لازم است؟

بعد از سفید کردن دندان ها مصرف سیگار و رنگ های خوراکی مانند چای و قهوه را کاهش دهید و در صورت مصرف حتما بلافاصله دهان خود را بشویید.

دکتر آمنه تقدیسی را در اینستاگرام دنبال کنید

آیا تغییر رنگ ناشی از سیگار و نیکوتین با بلیچینگ قابل درمان است؟

از بین بردن لکه ها و تغییر رنگ ناشی از سیگار و نیکوتین کار آسانی نیست. این لکه ها در ابتدا سطحی هستند و در صورت عدم درمان به دندان ها نفوذ کرده و به تغییر رنگ داخلی تبدیل می شوند. لکه های نیکوتین را می توان با پراکسید کاربامید ۱۰ درصد در طول شب به مدت ۱ تا ۳ ماه پاک کرد.

هزینه سفید کردن دندان

هزینه های سفید کردن دندان بسته به روش و مواد مورد استفاده متفاوت است. محل قرارگیری و سفید شدن دندان ها از دیگر عواملی است که بر هزینه آن تأثیر می گذارد. برای کاهش هزینه های سفید کردن دندان، دستورالعمل های بالا را دنبال کنید تا طول دوره سفید کردن دندان های خود را افزایش دهید. و با توجه به اینکه اکثر افراد روزانه قهوه و چای زیادی می نوشند، زردی و لکه دار شدن دندان ها اجتناب ناپذیر است. بنابراین، ممکن است لازم باشد حداقل سالی یک بار برای سفید کردن پول خرج کنید.

 


مطالب پیشنهادی:

معایب ایمپلنت بدون جراحی چیست؟

عوارض احتمالی کاشت دندان فوری

ارتودنسی یا کامپوزیت دندان بهتر است؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *