کشیدن دندان با لیزر | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

کشیدن دندان با لیزر

تاکنون تجربه تلخ کشیدن دندان و عواقب احتمالی پس از آن را از زبان تمامی افراد در گذشته شنیده ایم اما خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دانش و علم کافی در زمینه دندانپزشکی شاهد تکنولوژی های نوین در عصر دندانپزشکی و ارائه روش های جدید درمانی بوده ایم. یکی از این روش های بسیار پرکاربرد لیزر درمانی ست. کشیدن دندان با لیزر در دو مرحله نتیجه مطلوبی را برای بیمار به دنبال دارد.

متخصص دندانپزشک کودکان کاشان در مرحله اول از لیزر جهت جداسازی و تفکیک باقت های اطراف دندان و شل کردن و لق شدن دندان در استخوان استفاده کرده که پس از آن جداسازی و خارج کردن دندان از حفره دندانی به واسطه یک ابزار دستی میسر می شود. در مرحله دوم پس از کشیدن دندان با استفاده از لیزر محل خونریزی های اضافی سوزانده شده و هر گونه باکتری های باقی مانده را در دهان خنثی می کند. در مجموع این دو روش نتایج بهتری را در درمان برای بیمار به همراه خواهد داشت.

مزایای استفاده از روش لیزر درمانی

کاهش طول درمان و التیام بخشی سریع تر:

لیزر سبب می شود تا مقدار خونریزی پس از کشیدن دندان کاهش یافته و لخته های خونی مورد نیاز بر روی حفره بهتر ساخته شوند. علاوه بر این مانع بروز بیماری تورم استخوان آلویل می گردد.

کاهش احتمال ایجاد عفونت های باکتریایی:

لیزر به دلیل پاکسازی و خنثی کردن باکتری ها مانع از بروز عفونت در دهان و بافت های لثه شده و خظر ابتلا به بیماری های عفونی را کاهش می دهد.

کمک به رشد بافت سالم:

استفاده از لیزر موجب تحریک رشد بافت های سالم و پیوندهای استخوانی شده و سبب تقویت بافت های نرم و سخت می شود. به همین دلیل است که سرعت بهبود بافت ها و التیام بخشی افزایش می یابد و طول دوره درمان را برای بیمار کمتر می کند.

کشیدن دندان با لیزر | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان
کاهش دردهای بعد از حذف دندان:

به دلیل اثرگذاری لیزر بر روی بافت های نگه دارنده دندان و تحریک آن برای شل کردن دندان و دهان عصب های درگیر را کمتر درگیر کرده و لذا دندانپزشک با کمترین مواد موضعی بی حسی قادر است. دندان را به راحتی از حفره دندانی خارج کند. بناربراین بیمار بعد از درمان درد کمتری را متحمل خواهد شد.
در لیزر درمانی آسیب کمتری به استخوان و بافت های مجاور شده و به دلیل یاری رسانی به رشد بافت های سالم سرعت التیام را افزایش داده و طول دوره درمان را برای بیمار کمتر می کند. در روش های سنتی کشیدن دندان به دلیل تحریک زیاد بافت های لثه آسیب بیشتری به بافت های مجاور وارد می شد. و زمان بیشتری برای بهبود بافت های آسیب دیده تا التیام کامل صرف می گردید.

فراهم کردن ایمنی بیشتر برای بیمارانی که در معرض مبتلا شدن به بیماری های خاص هستند:

کشیدن دندان با لیزر در ارتودنسی می تواند در عیم حال یک روش درمانی منناسب برای بیمارانی باشد. که بیشتر در معرض مبتلا به بیماری های عفونی هستند . برای مثال بیمارانی که مبتلا به ایدز هستند و یا بیمارانی که تحت درمان داروهای ضد پوکی استخوان قرار دارند. استفاده از لیزر ایده آل ترین روش درمانی برای بیمار به شمار می رود.

نکاتی در خصوص کشیدن دندان عقل

پس از کشیدن دندان عقل خونریزی امری طبیعی ست لذا به هیچ وجه نباید برای تکسین درد از سیگار استفاده کنید. از تف کردن خون دهان پرهیز کنید. این موارد الخصوص مصرف سیگار خونریزی را در دهان بیش تر کرده و ممکن است باعث ایجاد عفونت و درد بیشتر در ناحیه تحریک شده گردد.
برای صرف آبمیوه و نوشیدنی هایی از این قیبل به هیچ عنوان از نی استاده نکنید. با مکیدن فشار بر روی بافت لثه و حفره دندانی بیشتر شده و خونریزی و درد را بیشتر خواهد کرد.

حدالامکان سعی کنید پس از کشیدن دندان از حرف زدن و صحبت کردن پرهیز کنید. برای جلوگیری ار خونریزی بیشتر می توانید یه تکه گاز استریل را بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. برای تسکین درد نیز می توانید از مسکن هایی که متخصص دندانپزشک برای شما تجویز می کند استفاده کنید.

از تحرک زیاد و ورزش کردن های دراز مدت خودداری کنید. تحرک زیاد گردش خون در بدن را بیش تر می کند و در نتیجه سبب خونریزی می گردد.

|صفحه‌ اینستاگرام دکتر آمنه تقدیسی متخصص دندانپزشک کودکان کاشان |

علت دندان درد در سرماخوردگی