آشنایی با کیست دندان در کودکان | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

آشنایی با کیست دندان در کودکان

آشنایی با کیست دندان در کودکان : زمان شکل گرفتن دندان کودک ، ابتدا دندان او در استخوان رو به جلو می رود سپس بیرون می زند تا در دهان دیده شود . کیست دندان در مرحله پایانی درآمدن دندان یعنی پس از بیرون زدن از استخوان و قرار گرفتن زیر سطح لثه، ایجاد می‌شود .

یکی از مشکلات شایع هنگام دندان در آوردن کودکان کیست دندان است . کیست زائده ای غیر طبیعی است که در بخش های مختلفی از جمله فک می تواند ایجاد شود . کیست مانند تاول است و اندازه های گوناگونی دارد . این زائده تاول مانند معمولا حاوی مایع است .


دکتر آمنه تقدیسی – متخصص دندانپزشک کودکان کاشان – آشنایی با کیست دندان در کودکان


آشنایی با کیست دندان در کودکان | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

بسیاری از والدین با دیدن برآمدگی های بنفش مایل به آبی روی لثه فرزند خود نگران می شوند . نگران نباشید زیرا تشکیل این کیست در دوره رشد طبیعی است و از آن با اصطلاح کیست یا هماتوم رویش دندان یاد می‌شود.

کیست دندان در کودکان معمولا مشکلی ایجاد نمی کند. و کودکان بدون آگاه شدن والدین آن را پشت سر می گذارند . در برخی شرایط اگر این کیست درمان نشود می تواند. مشکلات دیگری مانند دندان نهفته و بی نظمی دندان به وجود آورد .

پوشش محافظ دربرگیرنده دندان در حال رشد برخی اوقات سوراخ می شود. و مایع بین دندان و لثه جمع می شود . چنان چه دندان مقابل لثه ها را لمس کند. ، مایع و احتمالا خون بین دندان و لثه جمع می شود . این فرایند باعث می شود بافت لثه ی بین دندان و سطح بیرونی لثه های کودک کبود شود .

کیست می تواند به رنگ بنفش مایل به آبی ، نیمه شفاف یا حتی قهوه ای و قرمز تیره دیده شود بستگی به مقدار خون جمع شده در آن دارد .

 


برای مشاهده‌ی صفحه‌ی اینستاگرام دکتر آمنه تقدیسی کلیک کنید.


مطالب بیشتر:

علت دیر افتادن دندان شیری

آموزش مراقبتهای دهانی توسط والدین

دندان قروچه در کودکان و روش های درمان

فلوراید تراپی جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان

تاثیر دندان کج و نامتناسب بر سلامت عمومی کودک

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *