دکتر آمنه تقدیسی در سایت نظام پزشکی

تعریف سازمان:

یک سازمان مستقل حرفه ای و در برگیرنده شاغلان حرف پزشکی

اهداف:

  • تحقق ارزش‌های عالیه اسلام در امور پزشکی
  • پیشبرد و اصلاح امور پزشکی
  • ارتقای سطح دانش پزشکی
  • حمایت از حقوق بیماران
  • حمایت از حقوق صنفی شاغلان حرف پزشکی
  • تنظیم روابط شاغلان حرف پزشکی با نهاد‌های دیگر

تنظیم روابط شاغلان حرف پزشکی با دستگاه‌های دیگر

در سال ۱۳۳۹ هجری شمسی اولین قانون نظام پزشکی در مجلس شورای ملی تصویب شد. از آن زمان تاکنون قانون نظام پزشکی ۸ بار مورد بازنگری قرارگرفته است که آخرین بار در تاریخ ۱۳۸۳/۰۸/۱۶ در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب نهایی رسید.

اولین انتخابات هیات مدیره نظام پزشکی در سال ۱۳۴۷ هجری شمسی انجام شد و فعالیت رسمی نظام پزشکی از آن زمان آغاز گردید. از آن زمان تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، نظام پزشکی ۴ دوره انتخابات و فعالیت داشت که به ترتیب آقایان دکتر منوچهر اقبال ( ۲ دوره) – دکتر یحیی عدل و دکتر ملکی روسای ۴ دوره فعالیت نظام پزشکی در زمان قبل از انقلاب بودند. پس از پیروزی انقلاب تاکنون ۱۰ دوره فعالیت نظام پزشکی قابل ذکر است که در طی این سال‌ها به ترتیب آقایان دکتر عباس شیبانی ( ۶۰ تا ۶۳) دکتر محمد علی حفیظی (۶۳ تا ۶۵) دکتر هادی منافی ( ۶۵ تا ۷۰) دکتر ایرج فاضل ( ۷۰ تا ۷۵) دکتر سید شهاب الدین صدر ( ۷۵ تا ۷۹) دکتر محمدرضا ظفر قندی( ۷۹ تا ۸۳ ) دکتر سید شهاب الدین صدر ( ۸۳ تا ۸۷ و ۸۷ تا ۹۱ دو دوره متوالی) دکتر علیرضا زالی (۹۲-۹۶) دکتر ایرج فاضل(۹۶-۹۸) دکتر محمدرضا ظفرقندی(۹۸-۱۴۰۰)ریاست نظام پزشکی را برعهده داشتند و در هشتمین دوره انتخابات دکتر محمد رئیس زاده با رای مجمع عمومی به عنوان رییس کل سازمان نظام پزشکی انتخاب گردیدند.

تعداد اعضاء :

سازمان نظام پزشکی تاکنون ۳۱۸۳۱۹  نفر عضو در سراسر کشور دارد که آمار تفکیکی این اعضاء به صورت آنلاین و به روز در لینک زیر قابل رصد همیشگی است:

سامانه آمار سازمان نظام پزشکی

تعداد شعب:

نظام پزشکی در تمام شهرستان‌ها بیش از سیصد هزار نفر عضو دارد که دارای سازمان نظام پزشکی مستقل است لذا هم اکنون در ۲۲۰ شهر کشور نظام پزشکی دایر است که هر کدام آنها دارای هیات مدیره منتخب که زیر نظر رییس کل و شورای عالی نظام پزشکی می باشند و در مجموع حدود ۲۸۶۰ نفر در سراسر کشور، به عنوان اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی مشغول به فعالیت هستند.

جهت مشاهده پروفایل خانم دکتر آمنه تقدیسی در سایت نظام پزشکی کلیک نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *