ویژگی های خمیر دندان استاندارد | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

بررسی ویژگی های خمیر دندان استاندارد

اول از همه، خمیر دندان مورد استفاده شما باید در رفع بقایای مواد غذایی و پلاک موثر باشد. نکته‌ای که در این مورد باید به آن توجه کنید این است که خمیردندان‌ها حاوی موادی هستند که بافتی لطیف به آن‌ها می‌دهند. در حالی که مسواک زدن خوب است، اما زیاده روی در آن می‌تواند بر طول عمر دندان شما تأثیر بگذارد. در مطلب امروز از سایت دکتر آمنه تقدیسی متخصص دندانپزشک کودکان کاشان ویژگی های خمیر دندان استاندارد را مورد بررسی قرار می دهیم.

سایش بیش از حد حتی در برخی موارد باعث آسیب غیرقابل برگشت دندان‌ها می‌شود. این نکته را در نظر بگیرید که اگر دو بار در روز مسواک بزنید و هر بار که مسواک می‌زنید، سطح دندان‌هایتان را به میزان ۱/۰ میلی‌متر سایش دهید، در طی چند سال، سطح دندان شما فرسوده می شود. این مقدار زیاد به نظر نمی‌رسد، اما به مرور زمان تبدیل به مقادیری قابل توجه می‌شود. باید به دنبال خمیر‌ دندانی باشید قدرت پاک کنندگی خوبی داشته باشد، ولی نباید بیش از حد ساینده باشد. درعوض، بهترین خمیردندان باید حس صاف و نرم بودن مطلوبی داشته باشد.

تقویت دندان‌ها با خمیردندان

یکی از مزایای اصلی استفاده از بهترین خمیردندان، تقویت دندان‌ها است. این کار از طریق یک عنصر کلیدی به نام فلوراید به انجام می‌رسد. گنجاندن فلوراید در خمیر دندان به این معنی است که شما به طور موثر ماده‌ای را به کار می‌برید که زره بیرونی دندان شما را سفت و سطح خارجی را تقویت می‌کند.

فقط توجه داشته باشید که انواع مختلفی از فلوراید در خمیر دندان وجود دارد. سردرگم نباشید. به سادگی با دندانپزشک خود تماس بگیرید. او می‌تواند در مورد مقدار فلورایدی که باید در خمیردندان شما وجود داشته باشد، به شما کمک کند. مقدار فلوراید می‌تواند عامل مهمی باشد، این امر به ویژه برای کودکان مهم است. نکته دیگری که در مورد خمیردندان باید به آن اشاره کرد این است که افرادی که در معرض خطر پوسیدگی دندان قرار دارند، نیاز به غلظت زیاد فلوراید در خمیردندان مورد استفاده خود دارند. این کار فقط به توصیه دندانپزشک باید انجام شود.

انتخاب خمیر دندان مناسب کودکان | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

 الزام داشتن خمیردندان به مواد آنتی باکتریال

در حال حاضر، عوامل ضد باکتری به عنوان یک ماده افزودنی به خمیردندان، به صورت گسترده تبلیغ می‌شوند. به طور کلی، عوامل ضد باکتری موجود در خمیردندان که به عنوان محصول ارزشمند به بازار عرضه می‌شوند، از تشکیل پلاک و بوی بد دهان پیشگیری می‌کنند. وقتی صحبت از ترکیبات آنتی باکتریال به میان می‌آید، توصیه اصلی این است که اگر دو بار در روز مسواک می‌زنید و بیشتر روزها از نخ دندان استفاده می‌کنید، استفاده از خمیر دندان حاوی مواد آنتی باکتریال ضروری نیست.

البته، رفع پلاک یک مزیت بزرگ است، با این حال، با یک رژیم بهداشتی مناسب دهان، از جمله تمیز کردن منظم دندان با مراجعه به دندانپزشک، می‌توانید‌ سلامت دهان و دندان خود را حفظ کنید. اگر به دنبال یک خمیر دندان با فرمولاسیون ضد باکتری هستید، بدانید که همه آنها اینگونه نیستند. بنابراین حتما اطلاعات بسته بندی را بخوانید و در اینباره تحقیق کنید.

دکتر آمنه تقدیسی را در اینستاگرام دنبال کنید

میزان کارایی خمیر دندان‌های سفید کننده

با افزایش روزافزون سفید کردن دندان‌ها به عنوان روش‌های زیبایی، جای تعجب نیست که خمیردندان‌های سفیدکننده به قفسه‌های سوپرمارکت‌ها راه پیدا کرده‌اند. چیزی که ممکن است شما را شگفت زده کند این است که فقط مسواک زدن دندان‌ها، اثر سفید کنندگی دارد، بنابراین به استفاده از یک مسواک و نخ دندان معمولی پایبند باشید و به برنامه خود ادامه دهید.

با این حال، اگر این کار برای شما کافی نیست، خمیر دندان سفید کننده قطعا یک گزینه انتخابی برای شما خواهد بود، اگرچه آنهایی که به عنوان محصولات خرده فروشی موجود هستند، تقریباً به اندازه محصولات سفید کننده حرفه‌ای ارائه شده توسط دندانپزشک معالج شما موثر نیستند. یکی از خطرات خمیردندان‌های سفید کننده این است که می‌توانند با مواد باندینگ مورد استفاده در دندانپزشکی به علت وجود یک عنصر کلیدی، یعنی پراکسید، تداخل داشته باشند. در واقع، استفاده منظم از خمیر دندان سفید کننده می‌تواند مدت زمان ترمیم دندان‌های شما را کاهش دهد.

اگر از خمیردندان سفید کننده استفاده می‌کنید و برای ترمیم نیاز به مراجعه به درمانگاه دارید، حتما به دندانپزشک معالج خود اطلاع دهید. به بیماران توصیه می‌کنیم که حداقل سه هفته قبل از شروع کار ترمیمی، خمیر دندان سفید کننده خود را با یک محصول دیگر جایگزین کنند. دندان‌های براق و سفید فوق‌العاده هستند، اما نباید پولی را که برای ترمیم دندان پرداخت کرده‌اید به علت خمیردندانی که استفاده می‌کنید از دست بدهید.


مطالعه بیشتر:

بررسی ابزارهای مورد استفاده در کشیدن دندان

علت انواع مختلف مال اکلوژن چیست؟

آسیب های ناشی از تروما در کودکان

1 پاسخ
  1. مهشاد
    مهشاد گفته:

    برای چکاپ دوره ای سلامت دندان فرزندم به دکتر تقدیسی مراجعه داشتیم برامون آموزش نحوه صحیح مسواک زدن داشتند و حتی ملاک های انتخاب خمیردندان مخصوص کودک بهمون یاداوری کردن که خیلی اطلاعات خوبی بود

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *