تاثیر دندان کج و نامتناسب بر سلامت عمومی کودک | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

تاثیر دندان کج و نامتناسب بر سلامت عمومی کودک

همانطور که می دانید، دندان کج و نامتناسب کودکان را به‌سختی می‌توان تمیز نگه داشت. و این دندان‌ها بیشتر مستعد پوسیدگی دندان و بیماری لثه، ساییدگی دندان و افتادن هستند.

از طرف دیگر دندان‌های کج و نامتناسب باعث می شوند. که کودک در آینده در هنگام غذا خوردن نیاز به فشار اضافی تر عضلات در هنگام جویدن مواد غذایی داشته باشد. که می‌تواند منجر به سردرد، سندرم مفصل گیجگاهى فکى (TMJ)، درد گردن و شانه شود. علاوه بر این عدم تناسب موقعیت فک ها با یکدیگر و قرارگیری نامرتب دندان ها موجب عدم عملکرد صحیح و به خطر افتادن سلامت عمومی کودک می گردد.

یکی از فواید ارتودنسی و تاثیر ارتودنسی بر فک و دندانها این است. که ارتودنسی باعث عملکرد صحیح و بهبود سلامت عمومی کودک می گردد.

تاثیر دندان کج و نامتناسب بر سلامت عمومی کودک | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

تاثیر دندان کج و نامتناسب بر زیبایی چهره و اعتماد به نفس کودک

دندان‌های کج و نامتناسب می‌تواند از زیبایی چهره کودک بکاهد ودر آینده باعث ‌شود. که کودک از کمبود اعتمادبه‌نفس رنج ببرد و موقعیت‌های زیادی را در زندگی شخصی و شغلی خود از دست دهد.

متاسفانه در جامعه مدرن امروزی توجه انسانها به زیبایی امری انکار ناپذیر بوده. و به طور فزاینده رو به گسترش می باشد.

از دیدگاه علمی معیارهای خاصی برای زیبایی ساختارهای چهره، دهان و دندان وجود دارد. و در مطالعات مختلف اثبات گردیده است. که زیبایی دندان ها می تواند نقش مهمی در اعتماد به نفس و روابط اجتماعی فرد و آینده او داشته باشد. در بررسی های به عمل آمده نرمال نبودن چهره فرد به طور واضح در اعتماد به نفس و خودپذیری افراد نقش منفی داشته. و این تاثیرات موجب کاهش کیفیت زندگی و از دست دادن موقعیتهای شغلی و اجتماعی فرد میگردد. یکی دیگر از فواید ارتودنسی و تاثیر ارتودنسی بر چهره و زیبایی کودک این است. که ارتودنسی باعث بهبود زیبایی چهره، افزایش اعتماد به نفس، افزایش کیفیت زندگی و بهبود موقعیتهای شغلی و اجتماعی کودک می گردد.

 


برای مشاهده‌ی صفحه‌ی اینستاگرام دکتر آمنه تقدیسی کلیک کنید.


مطالب بیشتر:

مشاوره رفع عادت جویدن ناخن

آموزش مراقبتهای دهانی توسط والدین

راه های جلوگیری از سیاه شدن دندان نوزاد با قطره آهن

ساختار دندان شیری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *