قطره آهن آری یا نه

قطره آهن آری یا نه

مکمل های آهن نوزدان عموما به صورت قطره است، زیرا کودکان دراین سن نمی توان قرص بخورند. مکمل مایع به رنگ تیره و قهوه ای مایل به قرمز است و اغلب باعث لکه دار شدن و سیاهی دندان اطفال و کودکان می شود.بر طبق مطالعات،لکه سفید و تیره ای روی دندان و همچنین خط لثه کودک بوجود می آید. این لکه ها فورا یا به تدریج ظاهر می شوند.

علاوه بر این، در صورتی که کودک مصرف مکمل های آهن را ادامه دهد و به صورت مستمر آنها را مورد استفاده قرار دهد، لکه ها خیلی سریع پس از پاک شدن دوباره ایجاد می شوند.قطره های مکمل آهن ممکن است باعث تغییر رنگ دندان و لکه دار شدن آنها به رنگ قهوه ای مایل به قرمز شوند. شما ممکن است فورا متوجه تغییر رنگ شوید یا با گذشت زمان متوجه آن شوید، زیرا اغلب نوزادان برای چندین ماه قطره های آهن را مورد استفاده قرار می دهند. با توجه به نحوه بلع قطره های آهن توسط نوزاد، لکه ها ممکن است در یک یا چند دندان در سراسر دهان نوزاد ظاهر شوند. لکه ها عموما خفیف هستند، اما تراکم متفاوتی دارند.قطره آهن تاثیری در پوسیدگی دندان کودک نداشته وصرفا باعث تغییر رنگ و سیاه شدن دندان‌ها می‌شود.

قطره آهن آری یا نه نظرات خودتون رو در دیدگاه بگذارید.

باید بلافاصله پس از چکاندن قطره به داخل دهان کودک، از آب جوشیده سرد شده استفاده کرد و سپس با مسواک انگشتی، دندان کودک را تمیز کرد.

دکتر آمنه تقدیسی

استاد وپژوهشگر وهیئت علمی دانشکده دندانپزشکی کاشان
معاونت پژوهشی وعضو هیئت مدیره
دارای فلوشیپ لیزر
سابقه درخشان در درمان کودکان

با کادری مجرب و مهربان و دوستدار کار برای کودکان

جهت کسب اطلاعات تماس به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *