درمان لک سیاه دندان کودکان چگونه است؟ | متخصص دندانپزک کودکان کاشان

درمان لک سیاه دندان کودکان

درمان لک سیاه دندان کودکان :دندان تیره شده گاهی دیگر هیچ وقت سفید نمی‌شود و همیشه تیره باقی می‌ماند:

در صورت بروز هرگونه مشکل در خصوص دهان و دندان کودکان و یا گرفتن مشاوره جهت مراقبت و نگهداری از دندان فرزندان خود می‌توانید به مطب دکتر آمنه تقدیسی متخصص دندانپزشک کودکان کاشان مراجعه کرده و یا با مطب تماس حاصل فرمایید.

نظارت

اگر دندان تیره شده باشد و هیچ نشانه‌ای از عفونت یا آسیب‌دیدگی وجود نداشته باشد، دندانپزشک درمان را با نظارت شروع می‌کند. دندان تیره شده غالباً نیازی به درمان ندارد. دندانپزشک در صورت امکان از دندان عکس می‌گیرد تا وجود مشکل را بررسی کند.

عصب کشی دندان شیری

این درمان احتمال آبسه کردن دندان را کاهش می‌دهد یا آبسه ایجاد شده را از بین می‌برد. مواد مورد استفاده در عصب‌کشی دندان شیری با مواد عصب‌کشی دندان دائمی تفاوت دارد و قابل جذب است تا اختلالی را برای درآمدن دندان دائمی ایجاد نکند.

پر کردن و روکش دندان

دندان سیاه شده را می‌توان با روکش یا پر کردن سفید و روشن کرد. اگر سیاه شدن دندان ناراحتتان می‌کند، دندانپزشک مناسب بودن پر کردن جلوی دندان با مواد همرنگ یا روکش گذاشتن دندان را بررسی می‌کند.

کشیدن دندان

دندان گاهی به دلیل از بین رفتن پالپ (مغز) داخل دندان آبسه می‌کند. ازآنجایی که بدن به این نقطه دسترسی ندارد و نمی‌تواند آن را درمان کند، آبسه باید به سرعت درمان شود. دندان آبسه کرده معمولاً کشیده می‌شود تا آسیب بیشتری را به دندان‌های دائمی وارد نکند.

بلیچینگ و سفید کردن دندان شیری سیاه شده توصیه نمی‌شود

والدین بنا به دلایل گوناگون برای سفید کردن یا بلیچینگ دندان‌های فرزندشان اقدام می‌کنند، در هر حال هدف نهایی سفید کردن دندان‌ها نشاندن لبخندی جذاب با دندان‌هایی سفید و درخشان بر روی لبان کودک است. مسلماً دندان سیاه ظاهر زیبایی ندارد، اما بهتر است ابتدا از عوارض سفید کردن دندان‌ها آگاه شوید. رشد دندان‌ها تا اواخر دوران نوجوانی، معمولاً ۱۶ تا ۱۸ سالگی کامل نمی‌شود، به همین دلیل اکثر فراورده‌های سفید کننده دندان مخصوص بزرگسالان و نه کودکان تهیه می‌شود. سفید کردن دندان‌ها قبل از شکل‌گیری کامل آنها مشکلات متعددی را به وجود می‌آورد که شایع‌ترین آنها حساسیت دندانی است که تا پایان عمر برطرف نمی‌شود.

مکمل آهن و ایجاد لکه روی دندان

مکمل های آهن برای سنین بچه های نوپا معمولاً به صورت مایع است چون کودکان در این سن توانایی بلع قرص را ندارند. مکمل مایع تیره و متمایل به قرمز قهوه ای است و غالباً دندانها را لکه دار می کنند. یک لکه سیاه امکان دارد بر روی دندان در خط لثه تشکیل شود. لکه ها ممکن است فورا ایجاد شوند. همچنین ، لکه ها میتواند به سرعت پس از اینکه حذف شدند در حالیکه کودک نوپا هم چنان به گرفتن مکمل ادامه دهد دوباره ایجاد شوند.


برای مشاهده‌ی صفحه‌ی اینستاگرام دکتر آمنه تقدیسی کلیک کنید.


مطالب بیشتر:

درد دندان شیری و بهترین زمان برای کشیدن آن

زمان مناسب مسواک زدن در طول روز

جلوگیری از ارتودنسی دندان کودکان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *