التهاب بعد از عصب کشی در کودکان | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

التهاب بعد از عصب کشی

عصب کشی ممکن است در برخی شرایط درد آور باشد و فرد پس از آن احساس ناراحتی کند . شدت دندان درد بعد از عصب کشی به شرایط عصب کشی و علت ناراحتی بیمار بستگی دارد .اگر دندان قبلا دچار پوسیدگی شده باشد احتمال این که درد بگیرد بیشتر است .درد بعد از عصب کشی دندان کودکان یا بزرگسالان معمولا موقتی است و با دارو های مسکن مانند ایبوپروفن می توان آن را آرام کرد . اگر از شدت دندان درد تا چند روز پس از عصب کشی کاسته نشد حتما به دندانپزشک مراجعه کنید .

در صورت بروز هرگونه مشکل در خصوص دهان و دندان کودکان و یا گرفتن مشاوره جهت مراقبت و نگهداری از دندان فرزندان خود می‌توانید به مطب دکتر آمنه تقدیسی متخصص دندانپزشک کودکان کاشان مراجعه کرده و یا با مطب تماس حاصل فرمایید.

چنان علاوه بر درد دندان عفونت هم کرده باشد می توان از آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند آموکسی سیلین و کلیندامایسین استفاده کرد .

دلایل دندان درد بعد از عصب کشی

از دلایلی که باعث می شود دندان بعد از عصب کشی درد بگیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

ناراحتی پریودنتال

در عصب کشی ، دندانپزشک ابتدا دندان را با استفاده از یک بند پلاستیکی ایزوله می کند .

گیره های فلزی که این بند پلاستیکی را در جای خود نگه می دارند می توانند سبب آسیب اندکی به بافت پریودنتال یا همان لثه اطراف دندان تحت عصب‌کشی شوند .

این آسیب شامل حالت نیشگون گرفتن ، کبودی و بریده شدن است .

این گونه درد ها هیچ عارضه ماندگاری ندارند و بعد از چند روز بهبود می یابند .

ارتفاع نامناسب دندان بعد از روکش

ارتفاع نامناسب دندان بعد از روکش نیز می تواند باعث ایجاد فشار و افزایش درد دندان عصب کشی شده شود.

التهاب

بیشترین علت دندان درد بعد از عصب کشی التهاب بافت اطراف دندان است .التهاب هنگامی رخ می دهد که عصب کشی پایین تر از نوک ریشه برود یا بقایای دندان در این ناحیه بریزد . چنان چه دندان شما به هر دلیلی دچار التهاب شد پیشنهاد می شود از مسکن هایی که اثرات ضد التهابی مانند آسپرین یا ایبوپروفن دارند استفاده کنید .

برای مشاهده‌ی صفحه‌ی اینستاگرام دکتر آمنه تقدیسی کلیک کنید.

مراقبت بعد از فیشورسیلانت به چه شکل است؟

مراحل فیشورسیلانت یا شیاربندی دندان

بیهوشی عمومی برای درمان دندانپزشکی کودکان مضر است ؟