جایگذاری دندان های قدامی با پروتز ثابت | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

جایگذاری دندان های قدامی با پروتز ثابت

جایگذاری دندان های قدامی با پروتز ثابت به منظور افزایش زیبایی واعتماد به نفس و بهبود تکلم کودک.

برگرفته شده از صفحه اینستاگرام دکتر تقدیسی متخصص دندانپزشکی کودکان ، برای مشاهده نمونه های بیشتر کلیک کنید


انواع پروتز دندان

پروتز دندانی ثابت

پروتز ثابت دندان یکی از انواع مختلف پروتز ها می باشد که معمولا به نام عمومی روکش دندان در بین افراد جامعه شناخته می شود. در پروتز ثابت، بیمار نمی تواند آن را از دهان خارج کند پروتز ثابت می تواند بر روی ایمپلنت یا دندان فرد کار گذاشته شود.

شما ممکن است برای بازسازی یک دندان و بازگرداندن شکل و اندازه طبیعی آن و یا جایگزینی یک دندان از دست رفته ، نیازمند درمان با استفاده از پروتز های ثابت باشید و ضمنا وقتی میزان کافی از نسج دندان برای نگهداری یک پرکردگی وسیع باقی نمانده باشد، روکش می تواند آن دندان را پوشانده و ساپورت کند .

البته با وجود درمان های مطمئنی چون ایمپلنت های دندانی استفاده از بریج جهت جایگزین کردن دندان به هیچ عنوان توصیه نمیگردد و فقط محدودیت های خاص باعث بقاء این درمان قدیمی شده است.روکش ها ممکن است برای اتصال یک بریج، محافظت از یک دندان ضعیف و یا ترمیم دندانی که قبلاً شکسته است، بکار روند.

روکش درمان خوبی برای دندانهای بدرنگ و یا بدشکل است. همچنین برای پوشاندن یک ایمپلنت دندانی نیز استفاده می شود.اگر ما روکش شدن دندان را توصیه می کنیم، احتمالاً به یکی از دلایل فوق می باشد تا به شما کمک کنیم دندانهایی سالم و لبخندی زیبا داشته باشید.

پروتزهای دندانی متحرک

گاهی برای جایگزینی دندانهای از دست رفته نمی توان از پروتزهای دندانی ثابت استفاده کرد که در این صورت این افراد از پروتز دندان متحرک استفاده می کنند ،پروتز دندان متحرک به راحتی توسط خود فرد، در داخل دهان گذاشته و برداشته می شود .

پروتز های دندانی نیمه متحرک (اوردنچر)

اوردنچر (over denture) نوعی پروتز دندانی نیمه متحرک است که بر روی دو پایه دندانی یا چند پایه ایمپلنت قرار می گیرد و نسبت به پروتزهای دیگر راحت تر است. این نوع پروتزها دارای قسمتی به نام اتچمنت هستند که به دندانها و یا ایمپلنتها متصل می‎شوند. این کار به ثابت نگهداشتن پروتزها در دهان کمک می‎کند. در عین حال پروتزهای نیمه متحرک نیز می‎توانند از دهان بیرون آورده و تمیز شوند. از آنجا که قسمت اتچمنت پروتزهای نیمه متحرک هر چند وقت یکبار کهنه و غیرقابل استفاده می‎شود، بهتر است تعویض گردد.

دکتر آمنه تقدیسی متخصص دندانپزشک کودکان کاشان را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی:

روش های درمان آسیب دندان عقل

علل شایع لق شدن دندان ها

علل و علائم خرد شدن دندان های عقل

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *