مراقبت‌های پس از عصب کشی دندان | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

مراقبت‌های پس از عصب کشی دندان

طبق اطلاعات سایت متخصص دندانپزشکی کودکان کاشان بعد از درمان بهتر است کارهای زیر را انجام دهید تا دندان سریع‌تر ترمیم شود:

غرغره آب گرم همراه با نمک

پس از درمان کانال ریشه آسیب‌دیده، لثه اطراف دندان درمان شده به میزان زیادی در معرض عفونت قرار دارد. در صورت بروز عفونت، ممکن است فرد درد بسیار زیادی را تجربه کند. برای جلوگیری از بروز آن، شستشوی منظم دهان با آب گرم و مقداری نمک، به تمیز نگه‌داشتن دهان و جلوگیری از بروز عفونت کمک زیادی می‌کند.

ازهرگونه فعالیت شدیدی خودداری کنید

تاحدامکان چند روز اول پس از عصب کشی، کمی به خودتان استراحت دهید. حداقل به مدت ۴۸ ساعت، هیچ‌گونه فعالیت بدنی شدیدی را انجام ندهید. این به این معناست که از انجام فعالیت‌هایی نظیر دویدن، کوهنوردی و ورزش خودداری کنید.

مراقبت‌های پس از عصب کشی دندان | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن

بعد از درمان کانال ریشه، روتین بهداشت دهان و دندانتان را تغییر ندهید. شکل‌گیری پلاک منبع اصلی پوسیدگی دندان است. به همین علت از رعایت بهداشت غافل نشوید. مراقبت باشید که به‌آرامی مسواک بزنید تا به لثه و دندانی که تحت درمان قرار گرفته آسیبی وارد نکنید.

مراقب جویدن غذاهای سفت باشید

قبل از این که بتوانید دوباره به سبک زندگی عادی‌تان برگردید، به دندان‌هایتان زمان کافی برای بهبودی بدهید. در عصب کشی دندان تراشیده می‌شود، بافت پالپ مرده و عصب برداشته شده و جای آن با مواد خاصی پر می‌شود، سس دندان پر یا روکش می‌شود.

دندانپزشک کودکان به چه کسی گفته می شود؟

عوامل تورم لثه در نوزادان

درمان تورم لثه کودکان