روش های درمان شل شدن دندان های بزرگسال | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

بررسی روش های درمان شل شدن دندان های بزرگسال

درمان لق شدن دندان ها در بزرگسالان به محض اینکه دندانپزشک بتواند علت آن را تشخیص دهد شروع می شود. برای اطلاع از علت دقیق لق شدن دندان خود به مطب دکتر آمنه تقدیسی متخصص دندانپزشک کودکان کاشان مراجعه کنید. با او در مورد مشکل خود مناسب ترین درمان دندانپزشکی صحبت کنید. بیشتر آنها قابل پیشگیری بوده و یا به عنوان درمانی برای جلوگیری از هرگونه بیماری زمینه ای که باعث پیشرفت سندرم دندان شل شما می شود، عمل می کنند.

آتل بندی

اگر دندان شل شده شما از لثه جدا نشده است، می توانید با قرار دادن آتل توسط دندانپزشک خود، آن را درمان کنید. آتل بندی شامل استفاده از یک قطعه فلز برای اتصال دو دندان مجاور است. آتل بندی باعث می شود دندان شل تقویت شود و مانع از حرکت دندان می شود.

تنظیم دندان های نیش

همچنین ممکن است با برداشتن یا از بین بردن مقدار کمی مینا، نیش دهان و فک خود را تغییر دهید. سپس فشار بر روی دندان شل شده کاهش می یابد. این امر باعث می شود که در صورت فشار دادن، رباط آن بهبود یابد. این گزینه برای کسانی که از دندان قروچه غیر ارادی رنج می برند نیز مناسب است.

محافظ دهان که شب قبل از خواب استفاده می شود، گزینه مناسبی برای جلوگیری از دندان قروچه هنگام خواب است. محافظ به عنوان سدی بین دندان های پایین و بالا عمل می کند. همچنین می تواند برای محافظت از دندان ها در برابر صدمات ورزشی در یا بوکس استفاده شود.

دهان شویه و داروها

یکی دیگر از روش های برخورد با دندان های شل شده ناشی از بیماری های پریودنتال، شستشوی دهان با دهانشویه ضد عفونی کننده و ضد باکتری و مصرف برخی آنتی بیوتیک ها است تا دهان شما عاری از باکتری بیشتر و کمتر مستعد عفونت لثه شود. این امر همچنین به بهبود دهان کمک می کند .

روش های درمان شل شدن دندان های بزرگسال | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

صاف کردن ریشه

اگر مبتلا به پریودنتیت هستید، دندانپزشک شما از یک روش تمیز کردن عمیق استفاده می کند که تمام مسائل و علائم بیماری را برطرف می کند. پوسته پوسته شدن روشی است که برای از بین بردن باکتری ها و جرم استفاده می شود. صاف کردن ریشه روشی است که سطح ریشه را صاف می کند و به لثه ها کمک می کند تا دوباره به دندان شما متصل شوند. استفاده از این روش ها در واقع به جلوگیری از پیشرفت بیماری لثه کمک می کند.

جراحی

شما می توانید بافت های آسیب دیده یا ملتهب شده استخوان و لثه روی دهان خود را که به دلیل بیماری لثه به چنین وضعیتی ختم شده است، با جراحی بردارید. سپس می توانید دندان خود را ترمیم کنید تا تمام آن استخوان و لثه بهبود پیدا کنند. در غیر این صورت، ممکن است مجبور به پیوند استخوان و لثه شوید.

جراحی فلپ

دندانپزشک همچنین می تواند برش هایی در لثه شما ایجاد کند تا آنها را به عقب بکشد. این امر به دندانپزشک اجازه می دهد تا به راحتی برای پوسیدگی و جرم گیری ریشه به پوسیدگی های بیمار دسترسی داشته باشند. پس از تمیز کردن عمیق، لثه ها دوباره به موقعیت اصلی خود متصل می شوند. این یک روش موثر برای جلوگیری از از دست دادن دندان است.

پیوندهای استخوانی

وقتی در فک خود استخوان ندارید، می توانید از پیوند استخوان برای ضخیم شدن آن استفاده کنید. این عمل شامل پیوند قطعات استخوان از یک قسمت بدن به فک است تا ضخیم تر شود. بدن با قرار دادن رسوبات کلسیم روی آن تقویت می شود و با مرور زمان فک محکم می شود. این کار برای عمل کاشت دندان نیز مفید است.

پیوند بافت نرم

پیوند بافت نرم همانند پیوند استخوان عمل می کند. لثه ها در مناطقی که فاقد لثه هستند قرار داده می شوند تا به روند بهبودی پس از پوسته ریشه زایی کمک کند. با پیوند و همچنین جرم گیری و جراحی می توان لثه یا دندانی که به دلیل التهاب لثه و پریودنتیت آسیب دیده، درمان کرد.

 

دکتر آمنه تقدیسی متخصص دندانپزشک کودکان کاشان را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی:

روش های درمان آسیب دندان عقل

علل شایع لق شدن دندان ها

علل و علائم خرد شدن دندان های عقل

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *