اهمیت درمان عصب‌کشی کودکان | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

اهمیت درمان عصب‌کشی کودکان

اهمیت درمان عصب‌کشی کودکان : دندانهای شیری پایه های دندانهای دائمی هستند و نگهداری از آنها یکی از وظیفه های اصلی پدر و مادر است.
توجه داشته باشید همان‌طور که در مقاله پوسیدگی دندان اطفال و کودکان گفتیم، پوسیدگی دندان کودک نه مثل سرماخوردگی خودبه‌خود خوب می‌شود و نه مانند عفونت گوش با یک دوره ساده آنتی‌بیوتیک درمان می‌گردد و برای درمان پوسیدگی دندانی که به عصب رسیده نیازمند درمان ریشه دندان هستیم.

اهمیت درمان عصب‌کشی کودکان | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

• درصورتی‌که دندان‌های کودک دچار پوسیدگی وسیع باشد توانایی جویدن و استفاده از مواد غذایی متنوع کاهش می‌یابد. و باعث کاهش رسیدن مواد ضروری برای رشد کودک و عوارض متعددی در آینده گریبان گیر کودک می‌گردد.
  • درصورتی‌که پوسیدگی دندان اطفال به‌موقع درمان نشوند و پیشرفت نمایند. و اگر مجبور به کشیدن دندان‌ها شویم؛ در این صورت کودک باید وسایلی به نام فضا نگهدار را سال‌ها در دهان خود داشته باشد چراکه در غیر این صورت با از دست رفتن فضای موردنیاز برای رویش دندان دائمی در آینده نیاز به درمان‌های پیچیده ارتودنسی خواهد بود.
  • دندان کشیده شده و مسلماً دندان‌های پوسیده و نازیبا در زیبایی و اعتمادبه‌نفس و روابط اجتماعی کودک تأثیرگذار خواهند بود و ممکن است عوارض ماندگاری بر شخصیت در حال رشد کودکان برجا بگذارد.

پوسیدگی دندان‌های کودک را حتماً در اسرع وقت درمان کنید

پس باید پوسیدگی دندان‌های کودک را حتماً در اسرع وقت درمان نمود. و درصورتی‌که پوسیدگی دندان شیری گسترده باشد. و بافت پالپی دندان را آلوده نماید. باید هرچه سریع‌تر دندان‌ها قبل از ترمیم تحت درمان عصب‌کشی قرار گیرند. تا التهابات موجود در دندان برطرف گردد. زیرا با به تعویق انداختن درمان ریشه، پالپ دندان عفونی‌شده و دچار التهابات می‌گردد. و ممکن است برای جوانه دندان دائمی زیرین نیز مشکل‌ساز گردد.

علاوه بر این هرچه میزان التهابات بیشتر شود. درمان مراحل بیشتر و پیچیده‌تری خواهد داشت.

اگر عصب‌کشی دندان شیری به‌موقع انجام شود. هیچ‌گونه آسیبی برای دندان دائمی جایگزین ندارد. و دندان دائمی بدون هیچ‌گونه مشکلی رویش خواهد کرد.

برای مشاهده‌ی صفحه‌ی اینستاگرام دکتر آمنه تقدیسی کلیک کنید.

مشاوره رفع عادت جویدن ناخن

آموزش مراقبتهای دهانی توسط والدین