پوسیدگی بدلیل مصرف نوشابه ها وآب میوه های صنعتی | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

پوسیدگی بدلیل مصرف نوشابه ها وآب میوه های صنعتی

 

برگرفته شده از صفحه اینستاگرام دکتر تقدیسی متخصص دندانپزشکی کودکان ، برای مشاهده نمونه های بیشتر کلیک کنید.

 

پوسیدگی بدلیل مصرف نوشابه ها وآب میوه های صنعتی در یک نوجوان ۱۶ ساله


نوشابه و پوسیدگی دندان

متخصصین آسیب‌های دهان، فک و صورت میگویند مصرف بیش از اندازه نوشابه موجب تغییر رنگ و افزایش پوسیدگی دندان‌ها می‌شود. مصرف نوشابه موجب افزایش پوسیدگی و خرابی دندان می‌شود به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود تا حد امکان از مصرف این نوشیدنی خودداری کنند.
مصرف نوشابه علاوه بر خرابی دندان موجب تغییر رنگ و زردی آن می‌شود به گونه‌ای که با درمان‌های رایج قابل بازگشت نخواهد بود. بهتر است بیش از ۲ بار در هفته نوشابه مصرف نکنید.نوشابه های گاز دار به دلیل وجود ترکیبات س او ۲ و تبدیل آن به اسید کربنیک باعث عدم جذب کلسیم مواد غذایی و در نتیجه ایجاد مشکلات اسکلتی و پوکی استخوان می شود و از طرفی از حل شدن تدریجی مینای دندان و در نتیجه رنگ گرفتگی سطحی ، ایجاد حساسیت ، پوسیدگی ریز روی مینای دندان را به دنبال دارد .

ترکیبات نوشابه هم مضر است

مصرف نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه تبعات منفی از جمله چاقی و پوسیدگی دندان را به همراه دارد. مهم نیست چه نوعی از نوشابه را مصرف می کنید، به طور کلی مصرف نوشابه یکی از علل رایج خرابی و پوسیدگی دندان محسوب می شود.

 قند نوشابه

پلاک دندان یا پلاک باکتریایی، لایه ای چسبیده به سطوح مختلف دهان از جمله لثه ها و دندان ها است که باکتری های موجود در این لایه از مواد قندی تغذیه می شوند و این درحالیست که نوشابه میزان فراوانی قند دارد که می تواند به رشد و تکثیر این پلاک ها کمک کند. هنگامی که باکتری های موجود در دهان در تماس با نوشابه قرار می گیرند، با سوخت و ساز قند، اسیدهایی تولید می کنند که این اسیدها حداقل در مدت ۲۰ دقیقه به ساختار و مینای دندان حمله می کند. با نوشیدن یک جرعه از نوشابه این حمله تا ۲۰ دقیقه شروع خواهد شد. کودکان و نوجوانان در برابر خرابی و پوسیدگی دندان ناشی از مصرف نوشابه بسیار آسیب پذیرند، زیرا مینای دندان آنها طور کامل رشد نیافته است.

 


بیشتر بخوانید:

عوارض کشیدن زودهنگام دندان شیری

ترمیم زیبایی دندانهای قدامی در یک نوجوان

درمان نادرست عصب یک دندان شیری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *