درمان نادرست عصب یک دندان شیری | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

درمان نادرست عصب یک دندان شیری

برگرفته شده از صفحه اینستاگرام دکتر تقدیسی متخصص دندانپزشکی کودکان ، برای مشاهده نمونه های بیشتر کلیک کنید.

متاسفانه درمان عصب نادرستِ یک دندان شیری میتواند اسیب های جبران ناپذیری ایجاد کند.

دکتر تقدیسی : هیچ علائمی نداشت نه درد و نه تورم وگرافی را به منظور معاینه و تشخیص اولیه نوشتم که متاسفانه ضایعه را دیدم.

علائم پوسیدگی دندان در کودکان

لازم به ذکر است، شروع دندان درد در کودکان به این معناست که پوسیدگی از سد دفاعی دندان (مینای دندان) عبور کرده و به عاج دندان رسیده است. در این حالت شاهد علائمی مانند: کم اشتها شدن کودک نسبت به مصرف مواد غذایی یا بردن دست به داخل دهان هنگام غذا خوردن خواهیم بود. این علائم تا حدی برای والدین قابل تشخیص می باشد که کودک دندان درد دارد.

این رفتارها می تواند دلیلی باشد بر ایجاد پوسیدگی در دندان های خلفی که اگر به موقع تشخیص داده نشود. و اقدامات درمانی برای رفع آن صورت نگیرد، پوسیدگی پیشرفت می کند و عصب دندان را درگیر می سازد.

شایان ذکر است که گاها مشاهده می شود. علی رغم اینکه پوسیدگی باعث درگیر شدن عاج و حتی عصب دندان شده است. کودک به دلیل ترس از محیط های دندانپزشکی، دردش را ابراز نمی کند. متاسفانه این امر می تواند. زمینه ی مناسبی برای از دست رفتن دندان و یا حتی ایجاد عفونت های وسیع در دهان و حتی صورت کودک شود.

توصیه می شود با دیدن علائمی مانند خودداری کردن کودک از میل کردن غذا، یا بردن دست به داخل دهان هنگام غذا خوردن و هر نشانه ی مشکوک دیگر در دهان و یا صورت، به دندانپزشک کودکان مراجعه شود تا دندان ها از نظر سلامتی و همچنین وجود شروع پوسیدگی و نیز احتمال بروز عفونت بررسی شود.

اهمیت درمان به موقع دندان های شیری

از آنجایی که دندان های قدامی به دنبال مصرف شیر (مخصوصا شیر شبانه) به سرعت پوسیده و دردناک می شوند. لازم است در صورت بروز پوسیدگی نسبت به ترمیم و در صورت لزوم عصب کشی دندان های شیری اقدام شود.
زیرا تنها با انجام اقدامات به موقع دندانپزشکی می توان از ایجاد عوارض نامطلوب دهانی – دندانی مانند: عفونت و نهایتا از دست رفتن زودتر از موعد دندان های شیری کودکان (مخصوصا دندان های قدامی ایشان)، جلوگیری به عمل آورد.

خطرات و عوارض عصب کشی دندان

ترمیم زیبایی دندانهای قدامی در یک نوجوان