مزایای لیزردرمانی در دندانپزشکی-معایب و محدودیت‌ها | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

مزایای لیزردرمانی در دندانپزشکی

مزایای لیزردرمانی در دندانپزشکی:مزایا و معایب استفاده از لیزر در درمان دندان درد یا جراحی لثه کودکان به شرح زیر است:

در صورت بروز هرگونه مشکل در خصوص دهان و دندان کودکان و یا گرفتن مشاوره جهت مراقبت و نگهداری از دندان فرزندان خود می‌توانید به مطب دکتر آمنه تقدیسی متخصص دندانپزشک کودکان کاشان مراجعه کرده و یا با مطب تماس حاصل فرمایید.

محدودیت‌های کاربرد لیزر در دندانپزشکی

محدودیت‌های لیزر عبارتند از:

از لیزرها نمی‌توان برای دندان‌هایی که با نقره پر شده‌اند استفاده کرد.

از لیزرها نمی‌توان برای بسیاری از درمان‌های متداول دندانپزشکی استفاده کرد. برای مثال، در موارد زیر دریل‌های سنتی دندانپزشکی بسیار مؤثرتر از لیزرها عمل می‌کنند:

• درمان پوسیدگی بین دندان‌ها
  • کار در اطراف پرشدگی‌ های قدیمی
  • آماده‌سازی یک دندان برای نصب روکش

آماده‌سازی یک دندان برای نصب بریج
گاهی اوقات برای تکمیل یک درمان لیزری به استفاده از یک دریل دندانپزشکی نیاز است. برای جاهایی که نیاز به شکل دادن به یک پرشدگی، تنظیم بایت یا پولیش کردن یک سطح پر شده است، لیزر گزینه مناسبی نیست.

لیزرها نیاز به استفاده از بی‌حسی را رفع نمی‌کنند.

معمولاً درمان‌های لیزری از درمان‌های سنتی گران‌ترند، زیرا دستگاه‌های لیزر بسیار گران‌تر از دریل‌های سنتی دندانپزشکی هستند.

مزایای جراحی لثه با لیزر

• نیاز به بی حسی کمتر
  • آسیب بافتی کمتر ودر نتیجه تسهیل روند ترمیم
  • کنترل خونریزی
  • خاصیت ضدباکتری لیزر

معایب جراحی لثه با لیزر

هنوز هم لیزر بعنوان یک کمک در جراحی های لثه کنار ماست. اما نمی تواند جایگزین کامل جراحی به روشهای همیشگی آن باشد.
قیمت جراحی لثه با لیزر دندانپزشکی بالاست.

عوارض جراحی لثه با لیزر

اصولا درمان با لیزر ، عوارضش کمتر از درمانهای سنتی دندانپزشکی است. معمولا خونریزی کمتر یا بدون خونریزی است. به همین علت روی زخم شما پانسمانی گذاشته نمی شود. زخم شما بخیه نمیشود. و درد بسیار کمتری را تجربه میکنید و از طرفی بهبود زخم در بسیاری موارد سریعتر اتفاق می افتد. اما به هرحال یک جراحی انجام گرفته و نباید انتطاری فراتر از واقع داشته باشیم. درد کم و یا احساس زخم ویا ظاهر نافرم زخم بعد از جراحی اجتناب ناپذیر است.

آیا قطره مولتی‌ ویتامین میم تامین‌ کننده آهن است؟

کم کردن درد دندان درآوردن دندان شیری در کودکان