ترمیم با مواد همرنگ دندان | متخصص دندانپزشک کودکان کاشان

ترمیم با مواد همرنگ دندان

برگرفته شده از صفحه اینستاگرام دکتر تقدیسی متخصص دندانپزشکی کودکان ، برای مشاهده نمونه های بیشتر کلیک کنید

ترمیم با مواد همرنگ دندان زیباتر است و البته به مراقبت و همکاری بیشتری نیاز است.


دلایل استفاده از ترمیم‌های همرنگ دندان‌

کاربردها و مزایای ‌ترمیم‌های همرنگ دندان عبارتند از:

زیبایی دندان‌ها

با توجه به این که ‌ترمیم کامپوزیتی دقیقاً با رنگ دندان‌های طبیعی شما همسان است، گزینه خوبی برای استفاده در نواحی قابل مشاهده دندان و یا بر روی دندان می‌باشد.

باندینگ دندان

مواد ترمیم کامپوزیتی مورد استفاده در باندینگ دندانی، به روش شیمیایی بر روی ساختار دندان قرار می‌گیرد و از ساختار دندان محافظت می‌کند. مواد فلزی پر کننده دندان و یا آمالگام نمی‌توانند برای باندینگ دندان استفاده شوند. این مواد صرفاً بر روی دندان قرار می‌گیرند و تا حدودی از دندان محفاظت می‌کنند. امروزه دندانپزشکان اطلاعات بیشتری در مورد رابطه بین عاج و مینای دندان و ایجاد اتصال بین این دو بخش در اختیار دارند. این امر باعث شده است تا علم دندانپزشکی برای ایجاد اتصال محکم‌تر، حفاظت بیشتر و همچنین پر کردن راحت‌تر دندان‌ها به سوی کشف راه‌های جدیدی برای باندنیگ مواد پر کننده دندان گام بردارد.

بازسازی دندان

ترمیم موفقیت‌آمیز دندان (یا اصطلاحاً بازسازی دندان) بستگی به استحکام پیوند بین کامپوزیت رزینی با مینا و عاج دندان دارد. روش‌های دندا‌پزشکی ترمیمی، دندان را به گونه‌ای بازسازی می‌کند که نه تنها طبیعی به نظر می‌رسد، بلکه عملکرد طبیعی داشته و اجازه می‌دهد تا در هنگام باز و بسته شدن فک و عمل جویدن، نیروی فشار بایت بر روی دندان باقی نمانده و از آن عبور کند.

انطباق با رنگ دندان‌های طبیعی

ترمیم‌های همرنگ دندان برای انواع درمان‌ها از جمله پوسیدگی دندان، خردشدگی دندان‌، دندان‌ شکسته، فاصله بین دندان‌ها و یا دندان‌های فرسایش یافته قابل استفاده هستند. آنها همچنین در اصلاح شکل و بهبود ظاهر دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دکتر آمنه تقدیسی متخصص دندانپزشک کودکان کاشان را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی:

روش های درمان آسیب دندان عقل

علل شایع لق شدن دندان ها

پوسیدگی دندان با مصرف شیر و نوشیدنی شیرین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *